dinsdag 25 december 2012

markt

Markt


Ik heb nu 2 soorten markten ontdekt. Een waar het voedsel verkocht wordt en een waar het geserveerd wordt. Op de voedsel markt ligt alles bij omgevingstemperatuur uitgestald. Dat is zo'n 30 graden. Vis, vers vlees en groete en fruit. Plus nog een heleboel meer dingen die ik niet altijd thuis brengen. Er zitten op de markt geen levende kippen, vogels of andere beesten. Sommige vis leeft nog wel. En het vlees ligt ook gewoon ongekoeld uitsgetald. Onhygienisch? Misschien wel maar alles wat ik 's avonds eet zal hier vandaan komen en ik heb nog geen moment ruzie gehad met mijn maag.

Niet ver van de voedsel markt is er 's avonds een eet markt. Tientallen stalletjes met gegrild vlees, rijst gerechten, noodles soep, pannenkoekjes, gebakken bananen en ga zo maar door. Sommige dingen begrijp ik nog niet helemaal. Er staat zelden tot nooit iets engels bij en van Thai begrijp ik niet veel. Aan sommige stalletje kan ik niet afleiden wat daar nu de bedoeling van is. En het is hier druk met lokale bevolking en 4 verdwaalde toeristen. Ik krijg hier niet de indruk dat Thailand erg toeristisch is. Later in Bangkok zal dat wel anders zijn, gok ik zo.

Geen opmerkingen: