zaterdag 15 december 2012

AU


Na de hectiek van de lange vlucht en een lange middagdut ga ik 's middags een stukje wandelen. Ze rijden hier links. Het zijn maar van die weetjes. Ik wist het niet. Het is me al eerder opgevallen dat ik heel veel lessen nog moet leren. Ze schudden geen handen. Dat wist ik ook niet. Ik doe in 2 dagen een spoedcursus Thaise omgangsvormen. Ik wist een ding al wel. Altijd blijven lachen. Ook als je boos bent. je staat al met 3-0 achter als je probeert je gelijk te halen door iemand boos aan te kijken.

Les nummer 17 van vandaag (ik ben de tel ergens kwijt geraakt) is dat een traditionele thaise massage nogal pijnlijk is. Er is geen happy ending en de massage is ook bij vlagen verre van happy. Het rekken en strekken is nog wel plezant maar dat geduw op mijn spieren met iemands anders elleboorg kan soms zeer pijnlijk zijn. Het nut ervan ontgaat me ook nog. Behalve de traditionele massages zijn er ook voetmassages, nek massage, schouder massages en olie massages. Ik ga het allemaal nog een keer uitproberen. Voor 4 of 5 euro krijg je hier een massage. Het leven is niet zo heel duur hier. Een warme hap en met een drankje kost 3 euro, ontbijt 2 euro en scheren kost anderhalve euro.

Vandaag (zaterdag) is nog een rustdag. Beetje lokale thai bekijken in het park, bloggen en straks nog een masage. Morgen begint het echte fietsen. Ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen: