dinsdag 25 december 2012

Mae Sot - Kamphaengphet


Een kleine 160 km, verdeeld over 2 etappes. Dag 1 gaat door de bergen naar Tak. De tweede dag fiets ik langs de rivier naar Kamphaengphet. De lange klim vanuit Mae Sot verloopt deze keer meer zoals ik gewend ben. Onregelmatig is de klim nog steeds maar de klim blijft wel nagenoeg constant stijgen. Hellingspercentages van 2% worden afgewisseld met percentage van 9 en 10%. De top is een ware attractie. Er is een tempel en een mega Boedha beeld. Veel Thai stoppen hier en degene die doorrijden doen dat luid toeterend; geen idee waarom. Behalve de tempel en het beeld staan er ook nog een hele rits goedkope beelden. Inclusief een nep olifant. Aan de rand van het parkje zitten ook nog een aantal eetgelegenheden. Het is misschien oneerbiedig om te zeggen maar het is net de Efteling. De enige die ontbreekt is holle bolle Gijs. Papier hier.

Van Tak zegt mijn Lonely Planet niets, Garmin kent ook geen hotels hier. Ik vind er met wat zoeken wel een. De markt heb ik al snel gevonden. Gewoon op de geur afgaan. Als je niet van fietsen houdt, dan is dit wel DE reden om naar Thailand te gaan. Overal op het grote plein staan eetstalletjes en alles is lekker. Dingen bestellen is wel vaak een probleem. Ze spreken niet of slechts een paar woorden engels. Maar met de internationale gebarentaal hoef je echt geen honger te lijden.

Geen opmerkingen: