zondag 8 november 2015

Voorjaarsgevoel in November



Korte broeken weer in November. Gisteren was het zover; 18 graden en een forse zuidenwind. Veel bladeren en troep op de weg maar wel korte broekenweer. Vorig weekend verliep nog geheel droog maar toen was de temperatuur net een paar graden minder. Dat was net geen korte broekenweer maar wel een groot lentegevoel. Het enige wat je daarvoor hoefde te doen was niet naar al die bladeren op de weg te kijken. De herfstkleuren waren schitterend maar het gevoel was lenteachtig. De vorm is al een tijdje groeiende; dat is ook zo’n typisch voorjaar dingetje en na de koude oktober start voelde het zelfs behaaglijk aan. Het was ook heerlijk fietsen. De wegen waren droog en lagen vol met bladeren die onder de wielen weg knispereden. Een voorzichtig zonnetje erbij, ook al zo’n typische voorjaar dingentje. Zelfs toen ik thuis kwam, rook ik de barbecue lucht in de tuin van de buren. Net alsof we die winter overslaan en direct weer aan de zomer gaan beginnen. Van mij mag het.

En dit weekend heb ik dus nog in korte broek gefietst. En dat voor een notoire koukleum als ik. Een korte broek in november. Het moet niet gekker worden. Nog even en ik hoef in de winter geen 4 weken durende overwinter vakantie meer te houden in Thailand. Helaas is de regen wel terug gekeerd dit weekend waardoor  de wegen vol lagen met natte bladeren en dat is weinig bevorderlijk voor de grip op de weg. Als een meisje de bocht door, zoiets dus. Maar het fietsgenot is er niet minder om. De route vandaag ging langs Meerkerk, Noordeloos, Arkel om vervolgens een lang stuk langs de Linge te fietsen tot aan Geldermalsen toe. Daarna naar Culemborg en daarna over de Lekdijk terug naar Utrecht. 101 km op de teller en een fiets die wel weer eens een poetsbeurt mag hebben.

Geen opmerkingen: