zondag 4 december 2022

Thais resort

Ik verblijf in een Thais resort. Daar heb je dure versies van, maar ook goedkopere. Deze is niet duur en dat geniet mijn voorkeur. Ten eerste omdat ik een krent ben en ten tweede dat je hier vooral veel goede bedoelingen ziet. Creativiteit komt tot wasdom als de knikkers niet willen rollen. Zo zit ik nu op een nep gras tapijt op luie plastic stoelen als plaatsvervangers voor een gazon en teak hardhouten tuinstoelen. Het tafeltje is van plastic met nep hout motief. Afgedekt met plastic folie. De fruitvliegjes zijn wel echt. De tuin is verlicht met gloeilampen aan een lang lint, die stellen de lampionnen voor. Waar de witte vlaggetjes een replica voor zijn, weet ik eigenlijk niet. Een goedkoop lint van Nepalese gebedsvlaggetjes had het ook best goed gedaan. Dat klopt natuurlijk niet met het Thaise Boeddhisme, maar er staan ook twee nep wigwams in de tuin. Plus drie lage tafeltjes waarbij je op een kussen zit. Dat is eerder Chinees of Koreaans. De keuken is gewoon thais. Ik heb twee menukaarten gekregen. Een met typische thaise gerechten en een met typische thaise gerechten maar dan vegetarisch. Ik bestel twee gerechten van de vegetarische kaart en een fles cola. Of die gerechten met varken of kip moesten worden bereidt en of ik een grote fles cola. Heerlijk. Vegetarisch spicy paddenstoelen salade mét kip.

Ik heb nu ook twee parasols ontdekt die een hek schaduw geven plus een nep papegaai.  Da's toch tien keer leuker dan een luxe resort waar alles klopt?

1 opmerking:

Marco zei

Lekker bezig daaro. Ook vast warmer dan hier, brrrr