donderdag 15 december 2022

Blog gecensureerd

This content had been suspended due to its illegal acts in accordance with the Computer-related Crime Act 2007 (B.R. 2550) and additional amendments and/or the Gambling Act 1935 (B.E. 2478) and additional amendments.

Dat is wat ik tegenwoordig te lezen krijg als ik mijn eigen blog in Thailand open. Plus een lange zin in het Thaise met vermoedelijk dezelfde strekking. Ik word gecensureerd door de Thaise overheid. Wat heb ik nu toch weer misdaan? Waren ze niet tevreden over mijn verhandeling betreffende kitscherige tempels? Of doe ik te lacherig over de nep luxe van Thaise resorts? En sinds wanneer kunnen ze hier Nederlands lezen? Met Engels hebben ze doorgaans al moeite. En wat staat er nu precies in het Engels? Dat de inhoud is opgeschort vanwege het illegale handelen van die zelfde inhoud. Kennelijk in strijd met een wet over computer gerelateerde criminaliteit en/of een andere wet over gokken. Maar inhoud valt niet op te schorten. Verwijderen of verdonkeremanen, dat kan wel. Gevalletje poging tot Engels, maar net niet goed gelukt. En de inhoud van het blog zou dus illegaal hebben gehandeld. Het moet niet gekker worden. Alsof mijn bedenksel plots kleine crimineeltjes zijn geworden. En het is ook niet de software van blogspot; andere blogspot sites werken namelijk wel goed.

En dan heb ik nog niet eens over de Thaise koning gezegd. Misschien staat morgen hier de Thaise gestapo aan de deur en heb ik plots wat uit te leggen. Dat zal ook wel weer niet. Ik ben vandaag ingecheckt en ze hebben geen kopie van mijn paspoort gemaakt. Het zal wel weer loslopen. 

Geen opmerkingen: