vrijdag 13 januari 2017

Suïcidale Garmin

Een spoorbaan? Moet ik nu echt gaan doen alsof ik een trein ben? Ik ben een wielrenner, met een wielrenfiets, fietsschoenen en een helm. En ik maak gebruik van een Garmin fiets navigatie gadget. U weet wel, Garmin is dat de merk dat binnen de fiets wereld dé standaard is op navigatie gebied. Het is het beste van het beste, althans volgens velen, de concurrentie valt bij ze in het niet. En ze produceren ook bagger software, echt ongelofelijke bagger software. Ik moet nu namelijk een stukje over de spoor rails gaan fietsen. Garmin, dit is een spoorbaan, bedoeld voor treinen! Welke idioot op het hoofdkantoor vond het wel een tof idee om wielrenners de dood in jagen door ze over een spoorbaan te laten fietsen? Welke eikel verzint dit? 

Ok, voor dit gadget heb ik dus bijna 300€ betaald en het doet soms de vaagste dingen. De spoorbaan negeer ik, ik ben niet suïcidaal. Ik volg het weggetje dat langs het spoor loopt. En dat is echt niet het weggetje dat Garmin aanwijst. Die kent alleen maar het spoor hier. De gravel weg waar ik overheen hobbel, bestaat niet op mijn kaart. Het weggetje hobbelt en de mensen in de huizen langs deze weg kijken me nu wel heel vreemd aan en na een halve kilometer sta ik bij een dicht hek. Daarachter ligt mijn route. Garmin heeft me na een tijdje spoorbaan weer linksaf gestuurd en ik moet nu de weg volgen achter dat hek. Er overheen klimmen? Geen optie. Te hoog. Ik buig met het zandpad dat steeds smaller wordt mee naar links. Rechts van me ligt nu mijn route. Een prachtige verhard rustige tweebaans weg. Alleen een sloot verhindert me om gewoon over te steken. Ik hoop op een wonder. En na anderhalve kilometer kom ik bij een punt waar ik de sloot kan oversteken en mijn weg kan vervolgen.

Hehe, weer op een normale weg. En de route is verder prachtig. Ik had bewust voor dit traject gekozen zodat ik niet over de drukke vierbaans weg hoef. En dat lukt. De zon schijnt fel, de weg is heerlijk rustig en ik kijk uit over rijstvelden. Dit is echt heerlijk rustig fietsen onder een brandende zon. Daarvoor ben ik naar Thailand gekomen en ik voel me in mijn element.

1 opmerking:

Marco zei

Geniet er maar van. Hier is sneeuw en ijs aangekondigt!