zaterdag 28 januari 2017

Van Phnom Penh naar Chiang Mai op een racefiets

  • 1725 kilometer.
  • 17 fietsdagen. Waarvan twee korte etappes van 55 km. Een omdat ik zwak was wegens darmen niet mee werkten. Plus een korte dagtrip naar de klim van Doi Suthep.
  • Gemiddeld 101 km per dag.
  • Nul lekke banden. Wederom pluspunten voor Schwalbe.
  • Vier weken lang korte broeken weer. Geen dag een lange broek aan gehad.
  • Een grens overgang. 
  • Een Cambodja visum stempel.
  • Een Thailand visum en stempel.
  • Mijn paspoort raakt langzaam vol.
  • Een andere wereldfietser gesproken. Nog twee andere gezien maar die reden stoïcijns door.
  • Een Thaise renner die mij nu op strava volgt.
  • Noedelsoep, pad thai als belangrijkste brandstof.
  • Plus veel gekleurde mentos stuiter snoepjes en gedroogde tamarinde peulen.
  • Elke dag twee anderhalve liter water flessen in de bidons doen. Een derde daarvan ging over mijn hoofd, de rest dronk ik op. 
  • Weinig foto's gemaakt.
  • Een Thai die van mij een foto heeft gemaakt.
  • Cambodja is arm, vriendelijk een heeft een knudde wegennet.
  • Thailand is rijker, net zo vriendelijk en heeft doorgaans mooie wegen.
  • Maximum snelheid 72 kmh.
  • Langste afstand 157 km.
  • Wind, vaak tegen, net zo vaak mee. Soms zelfs op een dag 50 km tegen en 50 km mee. En dat terwijl de etappe 100 km lang in westelijke richting liep.
  • Veel vlakke etappes.
  • Hoogste punt op Doi Suthep om iets van 1600 meter. Er stond geen bord.
  • Aantal tempels? Veel.
  • Aantal vriendelijke hellos en sawadees? Nog veel meer.
  • Nul keer gevallen.

Geen opmerkingen: