maandag 16 augustus 2021

Op weg naar Santiago?

Volgens mijn route is het nog 2038 kilometer fietsen, twee duizend achtendertig. Ik denk dat ik daar niet teveel aandacht aan moet schenken, zoiets demotiveert alleen maar. Nog meer dan twee duizend kilometer. Nee, niet aan denken. Het is een route van de Pyreneeën naar Santiago toe en via een iets andere route weer terug. Daarnaast gaat de route nogal eens straf rechtdoor, terwijl de weg in de realiteit allerlei bochten maakt. Het eindpunt van de gpx track is niet gelijk aan het begin, vanaf het eindpunt is het nog een dikke honderd kilometer extra. En er komen sowieso nog wat extra kilometers bij om naar een camping te fietsen, een restaurant, of een winkel. Dat gaat naar tweeëntwintig honderd kilometer in het zadel worden. Oink.

Wacht eens, ik heb vakantie, geen interesse in dadendrang. Voorlopig hou ik erop dat ik richting Santiago fiets. Katholiek ben ik ook niet, ook geen ander geloof. Dus als ik die kerk op het einde net niet zie, is mijn missie niet mislukt. Trouwens, ik heb geen missie, ik heb vier weken vrij.

Na de col de Somport, de grenscol tussen Frankrijk en Spanje, is het nog een kilometer of 30 naar Jaca. Was het bovenop de col nog koud, daarna wordt het snel goed warm. En waaien, dat doet het ook. Voor, achter, links, rechts, van alle kanten komen de klappen wind me om de oren. Op licht dalende stroken is het harken tegen de wind in. Vanavond ga ik de tent vastzetten met alle mogelijke scheerlijnen.

Geen opmerkingen: