zondag 29 augustus 2021

Stortregen aan de kust

Slechts licht gemiezer zou het eerste deel van de dag mijn deel kunnen zijn. Dat was wat weeronline mij duidelijk maakte. Meer dan wat lichte regen was er afgelopen nacht ook niet over de camping heen getrokken. De tent heb ik nat ingepakt en even na negenen, ga ik op pad met de wetenschap vooral lichte tegenwind te hebben vandaag.

Na 1 minuut begint, het te miezeren, nog een minuut later en de miezer is veranderd in aardig door regenen. Dertig seconden later sta ik te schuilen bij een supermarkt. Ok, twee en een halve minuut gefietst en het is nu al schuil werk. Dat begint anders dan ik had bedacht. Ik haal ontbijt bij de supermarkt om van de nood een deugd te maken en zet mijn telefoon uit om de batterij te sparen.

Anderhalf uur later! En toen pas kon ik mijn weg vervolgen. Het heeft anderhalf uur gestortregend. Straten kwamen blank te staan, putdeksels kwamen omhoog en tunnels liepen onder. Motoren konden alleen nog stapvoets de bocht door en voetgangers waagden de terugweg te voet naar huis toe niet meer. Zelfs met paraplu niet. Als ik later mijn telefoon aanzet, bega ik een blunder door de toegangscode drie keer fout te typen. Sim kaart geblokt en nu heb ik de puc code nodig. En die heb ik niet opgeschreven, ik zal eerst moeten inloggen bij mijn telefoon provider, op een telefoon die,.....


Gevalletje barst, dit wordt een beetje een baaldag. Na dus heel lang wachten dus, kan ik eindelijk verder. Ik steek de telefoon in de lader van de naaf dynamo en ga het eerst een stukje hogerop zoeken. Ik moet niet de wegen aan de kust gaan volgen door de vakantie agglomeratie heen, want er stroomt nog steeds veel water door de straten richting zee. Ik volg daarom de saaie drukke N-340 en zit onderweg te mopperen op de tegenwind, op mijn kleding die een uur in de wind stinkt en ik mopper vooral op mijn eigen telefoon blunder.

Na een paar mislukte pogingen om iemand zo ver te krijgen om mij een telefoon of computer te lenen om de puk code op te zoeken, lukt dat uiteindelijk bij een vriendelijke dame bij een camping receptie. De telefoon is weer tot leven gekomen. Ik kan weer een weerbericht bekijken of een camping cq hotel onderweg boeken. Ik kies voor een hotel in de Delta Ebre. Geen zin in een camping na deze lange dag. De telefoon is ook niet opgeladen geraakt omdat het allemaal te nat was onderweg en ik heb even heb geen zin in geklooi op een camping met alleen maar dreigende wolken. Om 6 uur check ik in. Douchen, de was doen, wat lekkers halen bij de buurt super. Morgen weer verder.

1 opmerking:

Marco zei

Lekker dagje dan. Maargoed na regen komt zonneschijn. Of meer regen. Hopelijk binnenkort beter weer en minder foute pincodes. Wel lekkere blogjes trouwens, keep it up :)