zondag 12 juni 2022

Zuid-Frankrijk

Misschien gaat het vanavond regenen, dan heb ik eindelijk iets te klagen. Alles zit ook maar mee deze vakantie. Een ochtend een beetje miezer regen en soms wat tegenwind en dat was het dan. Geen lekke banden, geen haperende remmen, geen valpartijen. Gewoon niks. Mooi weer. Mooie wegen, veel zon. En lekker eten onderweg. Het wordt zo een saaie vakantie.

Oh ja, twee keer een camping gehad die volgens de bordjes onderweg en volgens Google echte campings waren, maar in de praktijk niks anders dan een mobile homes park. Toen moest ik wat verder fietsen. En Mistral tegen, dat ook. Maar toen ben ik gewoon een andere kant op gefietst.

Wat gebeurt er dan wel onderweg? Wel niet zo veel. Opstaan, tent inpakken en alle tassen op de fiets binden. Eerst naar een bakker toe voor pain au chocolats, croissants of pain au raisins en koffie en daarna verder fietsen. Water drinken onderweg, foto's maken van alleen maar fabelachtig mooi landschap. Lunch onderweg. Een entrée, plat en dessert du jour. Plus een glaasje wijn of Orangina, afhankelijk van hoe ver ik nog wil fietsen die middag. Of hoe warm het gaat worden. Tussen drie en vijf een camping opdraaien en slechts het goedkope tarief voor trekkerstentjes te hoeven afrekenen. Tent weer opzetten, luchtbed weer opblazen. Douchen, kleding uitwassen en een boek lezen. 'S avonds nog een keer uiteten of even langs de supermarkt om wat lekkers te halen. Bloggen, strava bijwerken. En weer een dag verder. Ze rijgen zich aan een.

Ik heb alleen elke dag een kleine uitdaging om de elektronische apparaten opgeladen te houden. Wahoo en Samsung willen elke dag aan de stekker. Daarvoor heb ik een dynamo in de voornaaf laten monteren en ik heb een omvormer die de spanning van de naaf omzet tot een usb aansluiting. Alleen die omvormer is kaduuk. Voor de vakantie al. Ik heb dat ding terug gestuurd naar de webwinkel in Duitsland en ze hebben me ook gratis een nieuwe gegeven, en dat ondanks dat de garantie al verlopen was. Helaas duurde dat allemaal nogal lang en ik ben inmiddels al een tijdje onderweg. Zonder omvormer gadget dus. Elke dag moet ik even bij het sanitair zoeken waar ik mijn powerbank kan vol laden. En die moet een tijdje aan de stekker liggen. Ik heb geen zin om daar een oog op te houden en vooralsnog zijn er geen problemen. Ik voel me alleen zo'n paria die gratis stroom probeert te jatten elke dag.

Maar verder? De zon schijnt, de omgeving is schitterend, de keuken onderweg erg goed. En een plan heb ik nog steeds niet. Ik klooi maar wat aan in Zuid-Frankrijk. 

1 opmerking:

Marco zei

Goed bezig!