donderdag 11 november 2021

Oranje

Ik ben in Valencia om oranje olijven. En om in een bar te zitten die deels slager is. Om een placemat te krijgen waar de verschillende delen van het varken op staan vermeld. Dat je weet dat Paleta van de schouder komt en Carrilleras de kaken zijn. Niet geschikt voor vegetariërs, deze kroeg. Of veganisten. Of flexitariërs of andere eco hippies.

Het is ook handig als je Spaans spreekt of dat hun website werkt. Dat laatste is wel een irritatie dingetje. Tal van lekkere gerechten, echt keuze te over om God weet wat van het varken op je bord te krijgen, maar de site is helaas instabiel. Om de minuut wil de site zich herladen wat dan maar voor de helft lukt of er komt een pop-up in beeld die niet weg te swipen is. Een kaart, dat is iets van vroeger. Best leuk, die moderne techniek, tenminste als het werkt.

Gelukkig serveren ze wijn en varken. Ik schrijf nog wel een keer een sollicitatie e-mail op de website voor ze te fixen. Met als beloning een maand lang gratis tapas eten en wijn drinken.

Heeft iemand trouwens ooit oranje olijven gezien? Ik niet. Of ik begin kleurenblind te worden of ik heb iets gemist de laatste tijd in culinaire hoogstandjes.

De volgende kroeg is half wijnhandel en half kroeg. Ook geen slechte combi. Nu nog een kroeg die half kroeg is en half fietsenwinkel. Die combi zal wel eens lastiger te vinden zijn.





Geen opmerkingen: