zaterdag 6 november 2021

Op vakantie

Nee,  ik heb geen plan. Zelfs het niet hebben van een plan, is ook al geen onderdeel van het plan. Ik ga onbedoeld doelloos op vakantie naar een stad, waar ik bijzonder weinig van weet. Ik heb geen restaurants uitgezocht waar ik persé wil eten en ook geen toeristische hotspots uit het boekje geselecteerd die ik moet zien. Ik wil eigenlijk alleen maar op vakantie. Gewoon een week niks doen. Madrid was ook goed geweest, Athene ook. Boedapest, Nice, Porto, Berlijn, ook allemaal best. Als het maar niet in Nederland is, plus ook nog een beetje een aangenaam zonnetje. Ik ga trouwens naar Valencia. De stad die ik alleen maar ken van de Sinaasappels, de Falla en dat het aan zee ligt. En er schijnen gebouwen van Calatrava te staan. Ik vind dat ik er eigenlijk al best veel vanaf weet.

Dat niet hebben van een plan is onbewust zo bedoeld. Mijn laatste fiets vakantie ging precies op die manier. Dat was ook voor het merendeel in Spanje en ik heb geen moment spijt gehad van alle beslissingen onderweg. Ik heb ook geen enkel highlight onderweg gemist. Ik wist ook niet wat er te zien of te missen was. En om nou te zeggen dat ik onderweg niet lekker heb gegeten of door lelijke landschappen ben gefietst. Allebei nee. En al die tinto de veranos op het terras smaakten heerlijk. Misschien moest ik maar eens doelloos op wereldreis gaan. Van huis weg fietsen en dan maar zien hoe lang het gaat duren en waar ik terecht kom. Misschien iets als corona weer voorbij is, over een jaar of tien of zo.

Een carrière switch naar planoloog, project manager, visionair strateeg of vage dingen manager, het gaat mij niet overkomen. Oh, wacht. Ik schrijf het fout. Het zou me namelijk zo maar wél kunnen overkomen. Bewust ga ik die carrière switch niet maken. Ik hoop maar dat me dat nooit overkomt. Dan moet je plannen maken en zo. En dat je dan beleid moet hebben om naar die stip op de horizon te komen. Lijkt me drie keer niks. Ik reis/fiets wel ergens lukraak naar toe. Dan ben je ook onderweg, dan maak je ook dingen mee en je komt er ook ergens mee. Ik zit nu wel in het goede vliegtuig. Die boarding pas van Transavia zal er echt wel voor gezorgd hebben dat ik via goede gate ben vertrokken. 

Geen opmerkingen: