dinsdag 8 januari 2019

Pai - Chiang Mai

Eigenlijk was het de bedoeling om de route van Pai naar Chiang Mai op de fiets te doen. Eigenlijk is het nu ook de droge periode. Beiden blijken niet waar en daarom heb ik vandaag een stukje met de bus gedaan. Een beetje makkelijk natuurlijk, maar ik had geen zin in 130 km door de regen in de bergen te fietsen. Afzien is leuk, maar dit vond ik net even iets te gortig.

De tropische storm Paduk die veel overlast heeft veroorzaakt in het zuiden van Thailand, is nu langzaam noordelijker aan het trekken en vandaag was het noorden van Thailand aan de beurt om de rest van de regen te lozen. Een storm is Paduk niet meer, veel regen geeft het wel. Heel veel regen, in Pai was voor vandaag 15 mm voorspeld. Plus overstromingen, dat kregen we er gratis bij. Ik had natuurlijk de route ook gisteren kunnen doen, maar mijn lichaam was toe aan rust en schone kleding had ik ook niet meer. Nog wat langer in Pai blijven leek me ook niks. Ik had dat toeristen dorp wel gezien en ook morgenochtend zou het nog regenen. Pas 's middags in Pai weggaan, zou alleen maar gehaast in Chiang Mai betekenen.

Daarom heb ik maar eens lui gedaan en een busje gepakt, fiets op het dak en terug naar Chiang Mai. Misschien morgen of overmorgen nog de Samoeng ronde fietsen. Dat schijnt een rondje van 90 km te zijn. Dat klinkt wel als een goed toetje.

Geen opmerkingen: