maandag 7 januari 2019

Nog meer Pai

Een van de favoriete kledingstukken van de moderne Pai hippie is de luierbroek. Ik zou niet weten hoe ik dit anders zou moeten omschrijven. Het is een broek met weide pijpen maar die wel nauw sluiten bij de enkels en het kruis hangt ergens op je knieën. De stof is vaak een bont gekleurd geheel van versieringen, vaak olifantjes of boedha-achtige dingen. Ik heb nog geen lokale thai erop betrapt dezelfde kleding te dragen.

Als een paar enkelbandjes en teenslippers niet alternatief genoeg zijn, dan is er nog de mogelijkheid om blootsvoets te gaan. Het zijn maar enkelingen die dit doen, maar ze hebben al wel de meeste fases van veralternatievering doorstaan. Ze hebben de tattoos, een piercing, gekleurd haar en een knotje (ook mannen). Wat zou eigenlijk de volgende stap zijn? Als schoenen niet meer tellen en blaren je in een hoger karma brengen. Wat moet je dan nog meer doen om je af te zetten tegen gangbaar gedrag en bijpassende kleding?

Ik denk dat ik te oud ben om deze vraag te beantwoorden. Zoiets is meer iets voor pubers. Die lopen ook rond in kapotte broeken. Wat ik ook voor raars zou bedenken om je recalcitrant te gedragen, in een poging een statement te maken dat je bestaat en er toe doet, het zal altijd worden afgedaan als fout. Ik ben de pubertijd ver voorbij, ik val definitief in de categorie oud en niet meer jong van geest. Zelfs als ik zou voorstellen dat het een tof idee is om half Zuid-Oost Azië te doorkruisen op een racefiets, dan nog zou ik door zo'n hippie worden aangekeken met zo'n blik van, nee dat is iets voor oude mannen. Een beetje hipster is wellicht meer bezig de over de volgende kleur van zijn baard te filosoferen. 

Geen opmerkingen: