woensdag 9 januari 2019

Rondje Samoeng en vage Strava dingen

Gisteren gesmokkeld door een busje te pakken om de stromende regen te ontlopen, maar vandaag weer gewoon noest op de fiets zitten raggen. Tijd voor het Samoeng rondje, een welbekende route voor Chiang Mai fietsers. Een kleine 90 km lang plus een paar serieuze klimmen. Het is best opvallend hoeveel mensen hier al tijden door Strava hebben laten klokken. Voor een niet echt fietsland vind ik het best opmerkelijk dat ik op sommigen segmenten op P698 sta van de 2871 geklasseerden. Bovenaan deze lijst heb ik weinig te zoeken. Die worden ingenomen door kleine lichtgewicht Thaise wielrenners op weeg-niks fietsjes. Daar is niet tegenaan te trappen.

Iets anders wat op Strava gebeurt is dat ik kudo's krijg van Dumitru Emil. Huh? Ik snap daar echt de ballen van. Hoe heeft die gast mij gevonden? Zijn laatste Strava activiteit was op 11 november vorig jaar. Een stukje hardlopen door het park. En zijn vorige Strava activiteit is exact hetzelfde rondje en die daarvoor ook. En dat park ligt in Boekarest! Nog geen 10 minuten na het posten van mijn rit, heb ik kudo's van een compleet onbekende Roemeen. Zit Strava een beetje te zieken of is die man hier op vakantie en heeft die mij zien fietsen met een Garmin op mijn stuur? Het eerste vind ik nog waarschijnlijker. Want welke zieke geest zou het in zijn hoofd halen om expres te speuren of er een of andere wielrenner in de buurt is om kudo's aan te geven? Vooropgesteld dat de man hier op vakantie is. Als hij gewoon thuis is in RoemeniĆ«, dan wordt het allemaal nog onwaarschijnlijker. Het lijkt er eerder op dat een stukje kunstmatige intelligentie software voor het automatisch genereren van kudo's van slag is. 

Geen opmerkingen: