zaterdag 6 mei 2017

Achteraf Blog



Ga ik een keer een weekje golfen en dan kan ik er niet eens over bloggen. Zo vaak doe ik dit soort dingen niet  en ik wist op voorhand dat hier wel iets over te schrijven zou zijn. Helaas werkt het wifi van de Roompot huisjes voor geen meter. In de huisjes is betaald wifi dat niet werkt en bij de receptie is er gratis wifi dat ook niet over houdt. Sterker, mijn moeder moet tot drie keer een poging doen om de golf clinic met haar pinpas te betalen. Simpelweg omdat het wifi netwerk er uit ligt. Zo laat Roompot zich wel van een heel onprofessionele kant zien.  Geen betalingen kunnen ontvangen omdat er geen wifi netwerk is. Een vakantie park runnen met meer dan 600 huisjes en geen puber vriendelijk wifi kunnen aanbieden. Wel een beetje sneu.

Goed dat gezegd hebbende dan nu net golf verhaal,……

Ehm,….. eigenlijk is er niet echt een golf verhaal. Er is natuurlijk wel iets over te zeggen. Bijvoorbeeld over de reden waarom ik dit doe. Die is heel simpel te beantwoorden. Mijn ouders zijn 50 jaar getrouwd en ze bieden dit als midweek vakantie voor het hele gezin aan. Weigeren was niet echt een optie. Daarnaast is golf ook best leuk. Heel lang geleden heb ik al een keer een clinic gevolgd en ik kan me nog goed herinneren dat ik er toen ook weinig van kon. En toch is het leuk. Hoe leg ik dat nu weer uit? Het zit hem in het feit dat er soms wel iets lukt. Ik sla 10 keer hopeloos mis en de elfde keer een prachtige bal. Die elfde bal is dan toch gaaf. Wouw!!! Een keihard mini mini balletjes met een stuk staal een meter of 100 verderop weg gemept en even kijken naar de mooi vluchtfase. Gaaf!! Elke rake klap is weer genieten en tussendoor klooi ik maar wat aan. Vooral het slaan met de chipper club gaat me heel slecht af. De bedoeling is dat je met deze club heel makkelijk een bal omhoog slaat en vervolgens op de green te laten neerploffen. Ik kan er alleen maar een bal mee over het gras laten rollen die geen millimeter van de grond afkomt. En die bal is dan altijd óf veel te hard is en de hele green over rolt, óf veel te zacht en nauwelijks een paar meter van zijn plek komt.

Het enige wat me wel goed afgaat is het putten. Af en toe sla ik ook een mooie verre bal maar het putten gaat me toch veruit het beste af. Dat is een van de weinige dingen van het golf waar nauwelijks techniek voor nodig is. Het is meer goed nadenken wat je gaat doen, de richting bepalen, snelheid bepalen van de bal en dan een kunstje doen. Dat kunstje is vanuit je schouder met de putter die bal een tikkie geven. En ondanks dat het allemaal best moeilijk is en lang niet alles goed gaat is het allemaal best dolle pret. Lol hebben we zeken. Een beetje scheuren met een golfkarretje. Wat rommelen op een heuse golfbaan. Ballen zoeken in de struiken en af een toe een hele mooie bal meppen.

Best voor herhaling vatbaar maar dat heb ik vandaag niet gedaan. Ik ben weer gewoon ouderwets gaan koersen op Sloten. Een beetje rondjes rijden om de sportvelden zonder verder doel. Gewoon moe worden, dat soort werk. En het koersen ging me vandaag goed af. Het was een niemand-mag-ontsnappen koers, een het zal-en-moet-een-massaspurt-worden koers. En meestal presteer ik dan hopeloos. Sprinten kan ik niet en wegrijden is onmogelijk omdat er een heel arsenaal aan renners aanwezig is die aansturen op een massaspurt en elke uitloop poging wordt in de kiem gesmoord. En toch rij ik top 10 vandaag en dat met een peloton van meer dan 100 man. Ik heb geen idee hoe ik het voor elkaar krijg maar ik zit op het eind gewoon goed vooraan en ik kan mee sprinten in de voorste linies. Ik gok dat er hooguit een renner of acht voor me over de streep rijden. Geld verdien ik er helaas niet mee omdat ik geen chip heb gehuurd voor de tijdsregistratie maar wel heel gaaf om te ervaren wat een weekje golven voor de vorm kan doen.

Geen opmerkingen: