zaterdag 3 januari 2015

1532 km nog 248 km te gaan

Ik zit inmiddels op 1532 gefietste kilometers en het is nog 248 kilometer naar Kuala Lumpur. Ik heb nog 3 dagen om in Kuala Lumpur te geraken. Daar mag ik nog twee dagen uitrusten in een duur hotel, en een beetje shoppen. En ik moet daar ook nog een fietsdoos zien te scoren om mijn fiets in te verpakken voor de terugreis. Vandaag en gisteren heb ik weer twee lange dagen genaakt. Gisteren 102 km en vandaag 117. En op beide dagen was het warm. Erg warm. Van al die onheilsberichten over wateroverlast en hevige regenval merk ik bijzonder weinig. Het is hier al een paar dagen op rij zonnig met wat sluierbewolking en elke dag 30 graden. 

De drukkende warmte en de drukke wegen hier zorgen voor de nodige vermoeienissen. Ik zit veel op doorgaande wegen. Mijn plan om zoveel mogelijk, rustige weggetjes uit te zoeken op de kaart pakte goed uit in Thailand maar hier lijk ik voor de verkeerde wegen te hebben gekozen. Het is druk met verkeer, druk met bebouwing en veel stoplichten. Het fietst niet allemaal even prettig. Het gebrek aan een brommer strook en soms een smalle weg zorgt ervoor dat ik niet echt met een veilig gevoel op de fiets zit. Het is constant opletten op overige verkeer en op de hobbels in het wegdek. En dat allemaal bij een tropische zonnetje van 30 graden. Na 100 km ben ik moe en vies van het zweet, stof en uitlaatgassen. 

Nog 248 km naar Kuala Lumpur. Morgen weer een schone koersbroek en koerstrui aan. Mijn witte regenboogtrui ga ik vanavond in de prullenmand mikken. Het ding is al oud en al lang niet echt wit meer en de vlekken die het nu heeft, krijg ik er nooit meer netjes uit. De trui is ook al zes jaar oud en heeft inmiddels zijn diensten wel bewezen. Fietsen in de regenboogtrui, de trui van de wereldkampioen geeft toch altijd wat extra aandacht, wat ik dan wel weer geinig vind. Het was een van mijn lievelingskoerstruien maar nu is die toch op, vies en versleten verklaard. De laatste kilometers gaan in de roze trui, de leiderstrui uit de giro d'Italia. Nog 248. 

Geen opmerkingen: