woensdag 16 april 2014

Acht dagen weekend

Twee is ook maar zo kort. Dat kan duidelijk beter, veel beter zelfs. Een vrijdag en/of een maandag vrij en een weekend wordt drie of vier dagen. Dat heet dan een lang weekend. Maar hoe noem je dan een weekend van 8 dagen? Ultra lang weekend of gewoon een weekje vrij. Maar dat laatste is het niet. Mijn paasweekend duurt dit jaar gewoon 8 dagen. Paasmaandag is vrij maar goede vrijdag ook; dat is dan weer een voordeeltje van het werken in de financiƫle sector. Dat zijn dus al vier dagen. Daarnaast ben ik tegenwoordig elke woensdag ook vrij en is een snood plan snel gesmeed. Donderdag vrij nemen, dinsdag vrij nemen en het ultra lange weekend is geboren.

En om dit weekje een beetje zinnig te besteden, moet natuurlijk mijn fiets uitgelaten worden. Vakanties zonder fiets of vakanties zonder bergen is al een ei zonder zout. Of alsof pap zonder krenten, of een lekkere maaltijd zonder wijn. Ik heb de weerberichten van half Europa de laatste weken uitgebreid bestudeerd en helaas was het bijna overal knudde. Veel regen en/of koud. Alleen zuid-Spanje was mooi maar dat is wel een grafeind rijden. En goedkope vliegtickets kon ik niet meer vinden. Daarom ben ik maar relatief dichtbij huis gebleven. Ik zit nu in mijn favoriete trainingsgebied vlak bij huis. Vianden, Luxemburg.  Goede wegen, mooie klimmen, netjes aangeharkte tuintjes, redelijke keuken en heel veel mooie klimmetjes. De komende dagen vermaak ik me hoogstwaarschijnlijk wel. De voorspellingen waren voor dit gebied ook niet hosanna maar wel redelijk. Als het een beetje droog blijft kan ik hier eens een goede 500 km in de benen krijgen. Dat zal wel helpen voor de vorm.

1 opmerking:

Saskia zei

prettig ultra lang weekend gewenst in ieder geval, nog ergens voor in in training of gewoon kilometers maken. Groetjes