zondag 13 maart 2016

Lente



Acht graden en Nederland denkt dat het lente is. Ik denk dat we er met z’n allen gewoon heel hard aan toe waren. Dat heel Nederland al maanden zat te wachten op de eerste lente-achtige dagen en dit weekend kon iedereen helemaal los gaan. Eindelijk konden we wandelen, fietsen, skeeleren, de hond uitlaten en een verkeerschaos veroorzaken in de bossen bij Lage Vuursche. Ik heb er net zo hard aan meegedaan als de rest van Nederland. Eindelijk twee dagen fietsen  en eindelijke niet eens met een totale winter outfit op pad hoeven. Mijn route liepen afgelopen weekend door het Gooi, langs de Vecht en de Loosdrechts plassen,  Hilversum, paleis Soestdijk, Amersfoort en slot Zeist. Zo’n beetje het mooie bosrijk gebied ten noordoosten van Utrecht. Via deze routes heb ik op de terugweg wind mee en dat was zondag wel zo prettig.
 
Zondag was namelijk het echt lente-achtige er ook wel vanaf. De grens tussen lente-achtig en ronduit fris bleek flinterdun. Zaterdag was het negen graden en zondag slechts 1 minder. Zaterdag was goed voor windkracht 2 en zondag was windkrach 3. Zaterdag was daarmee echt lente-achtig en goed voor 103 km terwijl ik zondag gewoon serieus koude voeten had en halverwege de route het rondje heb ingekort tot 76 km. Toch leek nog minstens half Nederland dat het zondag lente was. Ik ben 4 renner tegengekomen in korte broek en ik heb een wandelaar gezien op sandalen zonder sokken!

Oh ja,… nog een opmerking cq vraag aan alle wandelaars op de Nederlands fietspaden. Zouden jullie voortaan eerst willen uitkijken voordat je iets doms doet? Ik heb best goede remmen op mijn fiets zitten, hoor. Maar het houdt een keer op.

Geen opmerkingen: