zondag 2 mei 2010

Trainen in de Eifel 28 april - 2 mei

Almere-Gerolstein.

Eindelijk weer eens goed geslapen. Al een paar nachten schiet het niet op met de slaap. Vandaag met de nieuwe auto naar Duitsland gereden. Een verademing tov de Renault; nou ja verademing is wat overdreven maar prettig is het zeker. Het is allemaal wat luxer in de Golf. Cruise control, climat control en andere totaal overbodige ongein, maar wel leuk voor de heb. De Golf rijdt 190 kmh! Misschien nog harder maar er ging een vrachtwagen voor me inhalen. Ik stel trouwens een anti-trut wet voor. Er zijn wetten tegen te hard rijden en over doorgetrokken strepen rijden en zo. Maar ik vind dat er wetten komen tegen langzaam rijden en oeverloos getrut om de snelweg. OK, ik heb altijd haast en ik kan niet tegen wachten, maar 60 rijden op een 80 kmh weg. Of met 90 kmh op de linkerbaan van de snelweg blijven hangen. Daar zouden wetten voor moeten komen. Het gaspedaal zit rechts, neig ik altijd te roepen.

Ik kom om kwart over een aan bij het Seehotel am Stausee in Gerolstein. Geen idee waar die Stausee ligt trouwens. Ik heb het nog niet gezien. Ik ga naar mijn kamer, trek mijn wielrenspullen aan en ga op pad. Ik doe een poging om rustig te rijden maar dat wil weer eens niet vlotten. Bij elke bult doe ik toch mijn best en ook op de semi vlakke stukken zit ik te duwen. Ik drink me een ongeluk en voel me een beetje licht in de bol. Het loopt toch niet helemaal lekker. Ik stop halverwege voor koffie en appeltaart. Even een tijd blijven zitten en daarna pas verder gefietst. het gaat nu beter maar ik voel al wel gezeur in de benen. Vanavond maar weer vroeg naar bed. Nog wat in te halen dus.



Mijn fiets schakelt niet helemaal goed. Tijdens het klimmen verspringt de ketting af en toe. Ik kan me hier rot aan ergenen. 34;21 klimmen,34;21 klimmen,34;21 klimmen en dan ineens 34*19 en dan meer 34;21 klimmen. ARGHHHH! Stoppen, prutsen aan het versnellingsapparaat en weer door. Op het lange licht dalende stuk naar Gerolstein kom ik in mijn element. De Transalp muziek zit weer in mijn hoofd en ik zit lekker te stoempen.

25,9 kmh; 86 km; 1500 hm

Gerolstein dag 2.

Hele vage dromen en vaak wakker geworden maar toch ook lang geslapen. Geen enkel droom verhaal klopte; alles en iedereen liep dwars door elkaar heen.. Ik lag met verwondering naar eigen dromen te kijken. Hoe verzin je die dingen? Het weer valt mee vandaag. Het blijft droog en dat is tegen de verwachting in. Maar echt lekker weer is duidelijk anders, 15C een straffe frisse wind en nauwelijks zon. De vorm zit redelijk lekker vandaag. Ik kan goed tempo houden en ik ben na 100 km nog nauwelijks moe. De laatste 10 km is wat minder; de suffe wind staat tegen te waaien en we komen een paar pestklimmen tegen. Van die klimmen waarbij je geen idee hebt wat er aan de hand is. De weg loopt recht omhoog, geen bochten ofzo. En je rijdt door een weiland heen, rechts is gras en links van je is gras. Er is geen bebouwing aanwezig en je kan aan niets zien hoe steil de weg omhoog loopt. Als je dan ook nog eens wind tegen hebben, dan gaat bij mij de lol er een beetje af. Een beetje vechten tegen de bierkaai.


24,9 kmh 122 km; 2050 hm

Gerolstein dag 3.

Weer beter geslapen dan gisteren. geen idioot vage dromen meer en ook niet halverwege de nacht een paar keer wakker geworden. Het weer is weer tegen de verwachting in redelijk. Op een paar spatten na is het droog, relatief weinig wind maar wel gewoon koud. Meer dan 13 of 14 graden zat er vandaag niet in. Ik rij de hele dag alleen op kop. Ik heb geen zin om te wachten vandaag en ik wil hard trainen. Er is niemand die mijn wiel kan houden. Dan maar dus de gehele dag door knallen. Ik hou nergens in; zowel vlak als bergop hou ik er een straf tempo op na. Alleen tijdens het dalen heb ik even rust. Maar het daalt vandaag nergens echt goed. Het is veel vals plat naar beneden rijden. De max blijft steken op 61,5 kmh en dat is laag voor Rob begrippen. Ik vind normaal gesproken altijd wel ergens een stuk waar ik veel snelheid kan maken. De vorm zit wel goed. Na 127 km kon ik nog makkelijk even een sprintje bergop eruit trekken.


25,9 kmh 127,3 km; 2200 hm

Gerolstein - Almere

Pestweer. 's Ochtend regen, dan even droog en daarna weer regen. We krijgen het koud en dan bedoel ik ook echt koud. Mijn voeten zijn ijsklompen, mijn handen hebben nauwelijks gevoel en we zitten pas op 30 km. We komen Ed tegen met het busje en hij stuurt ons door naar het volgende dorpje. Daar kunnen we opwarmen met taart en warme thee. Tijdens deze 9 km naar het volgende dorp wordt het alleen maar kouder. Mijn armen gaan nu ook echt koud aanvoelen. De koude wind plus de nimmer aflatend regen kan ik nu wel schieten. Zolang we klimmen is het nog uit te houden. Dalen is echt niet leuk. Binnen in het restaurant doe ik mijn schoenen uit en wring mijn sokken uit. Na 2 koppen thee en andehalf stuk taart gaat het weer enigzins. Ik trek mijn natte sokken en schoenen weer aan. Buiten regent het nog steeds maar het is wel iets warmer. het is nu 11C ipv 8 C. We rijden zo snel mogelijk terug naar Gerolstein. De route kan me even gestolen worden. Na een km of 10 wordt het weer droog en dat zal ook zo blijven (oef). Later wordt het zelfs weer aangenaam maar dan zijn we al bijna terug in Gerolstein. Ik rij vandaag niet de hele dag alleen op kop. In die ellende had ik geen zin. Gewoon samen met de groep mee gereden en af en toe inhouden op de klimmetjes. Pestweer schept een band; ook leuk. 's Middags rij ik met Veerle terug naar Utrecht. Zo hoeft ze niet te klooien met treinen, overstappen, wachttijden en komt ze ook nog eens tijd in Groningen aan.



22,9 kmh 88 km; 1200 hm

Geen opmerkingen: