woensdag 18 april 2018

Landen op Taipei airport

Er is geen duidelijk begin van de dag. Ergens halverwege de vlucht van Dubai naar Taipei begint voor mijn gevoel de dag. Ik slaap toch nog een paar uur in de A380 dubbeldekker. Op de luchthaven loop ik eerst naar de verkeerde terminal, twee ipv een. En zodoende sta ik in de verkeerde paspoorten controle rij. Grrrr,.... hoe had ik dat kunnen weten? Op de borden stond immigration en transfer, verder niks. Ik volg immigration en ergens halverwege die route had ik moeten afslaan naar immigration for terminal 1. Tuurlijk. Alsof iedereen dat wist of zo. Kennelijk wel want ik zie geen andere reizigers dezelfde fout maken. Mijn bagage komt namelijk aan in de terminal 1 en als ik door die andere paspoort controle was gelopen, was ik daar niet meer bij gekomen. De tweede paspoort controle rij is veel langer dan De eerste.

In de centrale hal zit geen 7/11, en daar zitten volgens de boekjes ATM's die werken voor buitenlandse pinpassen. Gewone pinautomaten schijnen niet te werken. Dan maar naar beneden naar de bus terminal. Mijn fietstas blijkt nu een onhandig groot zwaar ding waar het onmogelijk mee rond wandelen is. Volgens het meisje van Evergreen is mijn tas te groot en ik mag van haar geen kaartje kopen. Trut, ik vind jou onvriendelijk. Nou goed. Ik ben moe, doe me een lol met dit soort ongein. Nog geen geld, een tas die te groot is, verkeerde terminal. Wat voor soort reizigers pest tactiek is dit? Terug omhoog. Pinnen bij de enige pinautomaat die het wel gewoon doet, de boekjes kloppen even niet op dit punt. Ik loop naar buiten voor een taxi naar mijn hotel. Dat verloopt een stuk soepeler. Behulpzame taxi chauffeurs die een Engels adres weten te vertalen naar Chineze variant en een rustige weg met weinig file. Douchen, eten, slapen. 14 uur slapen, ik denk dat ik hiermee een persoonlijk record heb gevestigd. 

Geen opmerkingen: