woensdag 23 december 2015

Rondje Thailand vanuit Benidorm

Vandaag fiets ik een rondje van 93 km zonder bagage. Ik ben al dicht bij mijn eindbestemming van Bangkok en ik hoef niet veel kilometers meer te maken maar ik heb nog wel wat dagen aan tijd over. Ik doe daarom een rondje Thailand vanuit Benidorm (zie vorige blog) om weer terug te komen dus in Benidorm.

Zodra ik de badplaats en het massa toerisme verlaten heb, kom ik weer in het Thailand dat ik ken. Beetje rommelig, veel pick-up trucks, brommertjes, her en der voedselstalletjes en een warm zonnetje dat door het wolkendek heen brand. En vooral heel erg rustig. Geen massa's volk meer, geen gekke zwembanden en geen heisa meer. Lekker fietsen en er zit weer eens wat klimmen in de route. Niet dat het echt steil is of dat de klim lang duurt en het trippel binnenblad hoef ik niet te gebruiken. Maar het landschap glooit wel een beetje zodat ik toch wat hoogtemeters maak en in een afdaling even 55 in het uur fiets. Na een kilometer of 60 moet ik volgens mijn berekende route door een hek heen fietsen waar een soldaat wacht staat te houden. Even denk ik dat ik een stuk terug moet fietsen en dat ik er niet door mag. Maar als ik passeer, schiet de soldaat in de houding en salueert me alsof ik zijn meerdere in rang ben. Even daarna fiets ik langs het strand met een pittoresk uitzicht over de baai, een paar eilandjes en een dorpje in de verte. Het zijn van die momenten dat ik denk, wat heb ik toch een K-leven. Yeah,..... Niet dus.

In het dorp eet ik een bord pad Thai weg en een grote kan water. De laatste 20 km van de route gaan over een drukke weg. De zee ligt links van me en ik zie het ene resort na het andere. Luxe, luxer en über luxe. Mega wolkenkrabbers en luxe entreepoorten bepalen hier het zicht op zee. Na 93 kilometer ben ik weer in Benidorm waar ik onder de douche het vuil van benen afspoel. Zo, straks nog een een voet massage en wat eten en mijn dag was weer goed.

Geen opmerkingen: