zondag 27 december 2015

De balans na 4 weken fietsen

1822 km
19 fietsdagen
96 km per dag
3 landen, 3 visa stempels in mijn paspoort
Nul corrupte ambtenaren bij de douane
Ho Chi Minh, Phnom Penh en Bangkok
32 uur massage in benen
Noedelsoep, rijst en pad Thai als brandstof
Plus heel veel ijsjes, fruit, nootjes, water, cola, milkshakes, yoghurt drankjes en wat al niet meer
Warm, heel warm
5-6 liter water per dag op de warmste dagen
Stuiter asfalt, gravel, snaar strak asfalt en butswegen
Drie pontjes en heel veel bruggen
Bergen? Nauwelijks
Brommers, ontelbaar veel brommers in Vietnam
Cambodja was in veel opzichten een aangename verassing
Vietnam was in veel opzichten een domper
Thailand was zoals verwacht, een heerlijk vakantieland
Nul mankementen aan de fiets
Nul lekke banden (YES! Schwalbes)
1001 kinderen die vriendelijk hello riepen in Cambodja
1 bidon kwijt geraakt
2 zonnebrillen versleten
6 keer kleding laten wassen
Nul valpartijen
Top snelheid 72,9 kmh
Agressieve honden? 2 stuks
Hoogtepunt van mijn vakantie? 144 kilometer kunnen fietsen, wetende dat ik mijn conditie weer terug heb
Last van mijn heup! Noppes


Hoezo bekkenbreuk?
Hoezo een vooruitzicht van een jaar aan revalidatie? Niks ervan!

From Ho Chi Minh City to Bangkok on a bicycle. YES!!! Ik kan net nog.

Geen opmerkingen: