maandag 21 juli 2014

Rothaus Riderman

De ene cyclo is nog niet verreden of de volgende is alweer gepland. En weer in Duitsland; deze keer is het de Rothaus Riderman. Een driedaagse cyclo in zuid Duitsland. Eerst een tijdrit van 16 km en de volgende 2 dagen twee ritten in lijn van zo’n 90 km lang. Geen spectaculaire afstanden maar drie dagen op rij koersen, dat ga je doorgaans wel voelen. Eind september gaat dit uitje plaatsvinden en het grappige aan deze cyclo is dat ik deze keer gesponsord ga worden. De inschrijving is betaald, ik krijg gratis koerskleding, de maaltijden zijn geregeld en ook nog een camperplaats. De camper zelf dan weer niet. En wie is de gulle gever? Och, ik heb weer eens wat gewonnen via FIETS. Altijd handig zo’n tijdschrift. De keer vorige won ik een HelloFresh topsportbox met een kolderieke motivatie en nu gratis cyclo deelname. Hoe doe ik dat toch?

Ik begrijp het ook niet echt maar kennelijk helpt het om het allemaal niet te serieus te nemen. Ik zag in het FIETS tijdschrijft de aankondiging staan om gesponsord aan een cyclo deel te nemen. Je hoefde alleen maar even te mailen en je deelname te motiveren. Zoiets word al snel een saai verhaal. Iets in de trant van, ik wil heel graag mee want ik vind cyclo rijden zo leuk. Ik heb al de Marmotte gedaan en de maratona en de L3B en nog wat minder bekende cyclos. En nu wil ik deze dus ook. Dat soort motivaties gaat het niet worden. Met zo’n 13 in een dozijn kwijl verhaal maak je geen schijn van kans.

Maar ik wilde wel mee en bedacht daarom het volgende verhaal. Het was net WK gekte in Nederland dus deze redenering kon ik er wel op loslaten:
"Eindelijk dan een prijsvraag middenin deze voetbal gekke periode waar ik warm voor loop. Gewoon even motiveren waarom ik een driedaagse cyclo in Duitsland wil rijden. Hehe eindelijk. Ik zie de laatste tijd alleen maar prijsvragen voorbij komen waarbij een voetbal reis naar BraziliĆ« kan worden gewonnen. Wat je voor dat soort prijsvragen moet te doen, is te zot voor woorden. Of een paar simpele vragen beantwoorden die je zo bij elkaar wiki’t. Of een kekke foto maken van jezelf in oranje carnavals kledij. Niet leuk, gewoon niet leuk. Ook de prijs is niets; een reis naar BraziliĆ«. Niet dat ik daar niet naar toe wil maar niet op die prijsconditie voorwaarden. 14 uur vliegen, moe aankomen en geen tijd krijgen om aan je jetlag te wennen. Meteen door naar een bbq, een feest en het hotel, en dan de volgende dag voetbal kijken. De kans bestaat dat ik in het stadion in slaap val. Nog een hotel overnachting en de volgende dag alweer terug. Dat soort ‘reisjes’ kunnen mij gestolen worden.

Nee dan FIETS!!. Die komen tenminste met iets leuks. Drie dagen in  het zadel sterven in Duitsland. Daar wil ik mijn bed wel voor uit komen. Geen nachtbrakers feestjes met teveel bier en teveel vet vlees maar gewoon ouderwets pasta en pannenkoeken eten en vieze energie gels achter de kiezen proppen. Dat is het betere werk. Hoogtemeters maken en het snot voor je ogen fietsen. Het betere wielrennertje spelen is dit."

Die onzin redenering van mij heeft zijn vruchten weer afgeworpen. YES!!! Laat die cyclo maar komen. Ik heb er zin in.

Geen opmerkingen: