zaterdag 26 juli 2014

Ikea

Ik woon op 52 vierkante meter. Je kent het misschien wel. Woonwarenhuis Ikea heeft in elke mega winkel wel een huisje of studentenkamer ingericht met alleen maar eigen meubels en accessoires. Om te laten zien wat er mogelijk is. Of juist niet. Het is maar net wat je wil zien. Wat mij doorgaans aan zo'n Ikea ingericht huis opvalt, is de enorme hoeveelheid meubels die in een kleine ruimte zijn opgestuwd. Loopruimte, wat is dat? En kasten die drie meter hoog komen. Dat is nog zo'n stukje gezichtsbedrog. Zo hoog is mijn huis helemaal niet maar in de Ikea woonfabriek valt zoiets niet op. OK, ik ben een zeurpiet en ik wil echt de Ikea niet in kwaad daglicht brengen. Ook in mijn huis is genoeg Ikea spul terug te vinden. Maar die volledig ingerichte Ikea huisjes, die kloppen niet. Bij Ikea Utrecht trof ik ooit een keukentje waarvan de ovendeur niet open kon omdat die dan tegen de muur kwam. Dat zag je niet want er was met een lijn op de grond een virtuele muur getekend. Maar toch.

Maar waarom moet de Ikea het vandaag ontgelden op mijn fietsblog? Heel simpel. Ik zit in Kelberg in mijn vakantie appartement voor 2 dagen. Ik ben hier om de Rad am Ring te fietsen, een cyclo over de Nürburgring. Ik ben hier het bijprogramma. De Rad am Ring is een 24 uurs race voor teams en solo rijders. Vorig jaar is het evenement halverwege de nacht afgeblazen wegens noodweer. Onterecht overigens volgens veel deelnemers. Het heeft toen 's' nachts weliswaar flink gestormd en dat was inderdaad reden genoeg om het geheel stil te leggen maar pas toen de storm was gaan liggen kwam de afgelasting. Behalve die 24 uurs race is er ook een 150 km lange cyclo, een hardloopwedstrijd en ook nog iets voor kinderen. Mijn race start vandaag om 13h00, daarna volgen de 24 uurs fietsers. Als ik moe en uitgestreden ben en na een warme douche lekker ga slapen dan gaan zijn nog een nachtje door.

En ik schrijf dit verslag aan een Ikea tafel op een Ikea stoel met uitzicht op een Ikea keuken en ik ben wakker geworden in een ,....drie keer raden. Juist, een Ikea bed. Het hele appartement is Ikea. Echt alles. Tot en met de servetten toe. Het is net alsof ik een reclamefolder ben terecht gekomen.

Geen opmerkingen: