woensdag 8 mei 2013

Sevilla

Sevilla 

Toeristen kijken. In het park zitten en een boekje lezen. Ik geef twee 'interviews' aan scholieren die hun Engels mogen oefenen op toeristen. Waar ik vandaan kom, wat ik nog ga bezoeken en wat ik van Sevilla vind. Dat soort dingen. Er staat een rij bij het Alcazar; ik neb geen zin in een rij en struin de Barrio de santa Cruz in. Dat blijkt een oude wijk te zijn waar nu elk huis een restaurant is of een souvenirs winkel. Echte onvervalst handwerk. Potjes, borden, bekers, schalen, etc. Made in China. En honger heb ik ook nog niet. Ik struin even verder en kom in het tuinen van het Alcazar terecht. De zon schijnt aangenaam en de temperatuur is goed te hebben. Ik vind het hier wel prettig zo. Om het kwartier stroomt er een groep toeristen het park in. Ze luisteren quasi geïnteresseerd naar een gids en maken ondertussen foto's. Ze dragen gymschoenen, zonnebrillen, rugzakjes, korte broeken en t-shirts  in alle kleuren van de regenboog. Na vijf minuten zijn ze weer weg. Op naar het volgende toeristische punt. Een bankje verder zit een goddelijk mooie blondine haar huiswerk te maken. Dat is naast een desinteresse in cultuur en toeristische dingen een tweede reden om hier even te blijven zitten.

Geen opmerkingen: