vrijdag 8 november 2013

Niets te bloggen

Op fiets gebied gebeurt er niet zoveel. Geen wedstrijden, geen cyclos, geen zware trainingen en geen vakanties. Gewoon niets. Het is ook geen weer om buiten te fietsen. Storm, regen en gure wind zorgen ervoor dat ik eerder in de sportschool mijn conditie op peil hou dan dat ik buiten lange trainingen afwerk. Maar om nou te zeggen dat er niets gebeurt, nou nee. Niet echt. Ik ga op fietsvakantie naar Thailand en Laos, ik heb een auto gekocht en en een huis.

Alsof het niets is. Ook genoeg dingen waar een verhaal over te vertellen is, zou je zo zeggen. Toch ontbrak de inspiratie een beetje om te bloggen over financiƫle adviseurs, winterbanden en een verzameling enge ziektes die een buitenland reis met zich meebrengt. Wie wil er nu lezen dat financiƫle adviseurs boeven zijn en autoverkopers irritante eikels? Dat wist natuurlijk iedereen al. En dat het beter is jezelf te laten inenten tegen enge ziektes ook wel een goed idee is. Zo heb ik me nu ook maar laten inenten tegen rabies. Hondsdolheid dus. Fietsers schenen daar wel gevoelig voor te zijn. Ronddraaiende benen en hondsdolle dieren schijnen geen goede combi te zijn. En rabies is dodelijk; doe mij dus zo'n preventief prikje van 200 euro.

Eerst maar eens met het belangrijkste beginnen. Van een penthouse in Almere city naar een huisje met een tuintje in Leidsche Rijn. Wel in de gemeente Utrecht te verstaan maar ik hoef maar 100 meter de verkeerde kant op te lopen en ik sta in de Meern. Het klinkt wellicht een beetje burgerlijk maar budget voor een vrijstaande villa ergens op de Utrechts heuvelrug zat er ook niet in. Dan maar maar een huisje in suffe Vinex wijk in Utrecht. En dus ook weg in Almere. En sommige bewoners ga ik echt niet missen als kiespijn. Geen bewoners meer die van 2 hoog hun huisraad op het grasveld gooien. Geen buren meer die halfdronken op het gras liggen en blikjes bier in het plantsoen keilen. Geen winkelkarretjes meer van de plaatselijke supermarkt meer in het gangpad van de berging. Ook geen last meer van een regering die het wel een goed idee vind om ingezeten van dit land extra huurverhoging te laten betalen omdat ze boven modaal verdienen. Ook geen gezeik meer met teveel spaargeld en bijbehorende belasting. Eigen huis, eigen schuld, weg met het spaargeld en welkom eigen schuld. Zoiets dus.

En als ik dan toch aan geld uitgeven ben. Dan maar gelijk een diesel de deur uitwerken en een benzine auto kopen. De toekomstige onderhoudskosten zijn dan ook even niet voor mij. De winterbanden die ik er gratis en voor niets bij kreeg, direct weer terug geven en om extra korting bedingen. Ik hoef die poeha veiligheidszooi er niet bij. 

Geen opmerkingen: