vrijdag 6 juli 2012

Details,...? wat een gedoe

Ik ga op vakantie en ik heb een vast omlijnd plan. Voor mij is alles duidelijk. Alles wat ik wil regelen van te voren is gedaan en toch moet ik een heleboel vragen van voornamelijk collega's onbeantwoord laten.

Het is vakantietijd in Nederland. Iedereen trekt er wel op uit deze zomer. Of ze nemen gewoon 3 weken vrij om een beetje rustig thuis te zitten. Het is een een beetje de standaard vraag geworden tijdens de lunch gesprekken. Waar ga je heen; wat ga je doen? Heb je al een hotel gereserveerd; in welk plaatsje zit je? Ik krijg ook deze vragen en meestal zeg ik dan: “geen idee”. Maar ga je dan wel weg? Is de volgende vraag.

Pffffff,... al die details. Ik doe niet zo aan planningen. Ik heb 2 weken vrij gepland om de nieuwe motor uit te gaan testen. Dat is het plan. Niet meer dan dat. Ook niet meer details. Route? Geen idee. Duur? Twee weken en dan ben ik terug. Tenminste,... dat denk ik zo. Iets gereserveerd? Neuh. Globaal idee van de route? Ook dat niet. Nou ja, een beetje zuidelijk want ik wil wel mooi weer hebben en er moeten mooie wegen liggen. De Oostblok landen vallen daardoor een beetje af. Het zullen wel de Alpen worden. En daarna zie ik wel weer. Een blik op de kaart geeft mij de indruk dat ik 12 landen in een keer zou kunnen doen. Nederland, Belgiƫ, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk, Italiƫ, Frankrijk, Monaco, Spanje en Andorra.

Tsjeeesus, dat begint een beetje op planning te lijken. Ik heb echter geen idee hoe lang die route is. Ik ga het ook niet uitzoeken; dat zie ik onderweg wel weer. En als me dat plan me halverwege de route niet bevalt, dan doe ik gewoon wat anders. Het is vakantie. Maar morgen ga ik eerst nog fietsen. Zaterdagavond een tas met spullen vullen en zondagmorgen de motor starten. Laat de vakantie maar komen. Ik zie wel wat het wordt,......

Geen opmerkingen: