zondag 31 mei 2020

Corona kilometers

Ik geef toe. Óf ik spoor niet helemaal, óf er zijn nog meer renners die een trainingsdagboek bijhouden. Ik doe dat dus ook, al meer dan 15 jaar lang en dat geeft een boel statistieken. Van die onzinnige feitjes die onweerlegbaar waar zijn en waar je op feestjes of in een blog nooit echt indruk mee maakt. Zo van, de top 10 van al mijn langste ritten ooit zijn allemaal boven de 180 kilometer. Of dat gemiddelde afstand van alle trainingen ooit in de maand Juli gedaan 72,6 km is. En die van Mei 90,6. Je hebt er niks aan. 

En het nikse wat ik nu aan de statistieken heb, is dat ik kan zien dat ik in het Corona tijdperk meer fiets dan normaal. De maand maart telde dit jaar 1353 kilometer en dat is de beste maart maand ooit. Alleen in 2016 reed ik in maart net boven de duizend kilometer.April dit jaar bleek goed voor 1879 kilometer en dat bleek ook de beste April maand ooit. In 2013 kwam ik tot 1601 km in April; alle andere jaren alleen maar minder. Maar afgelopen April bleek niet alleen de beste April maand ooit. Het was sowieso een nieuw record. Alleen in de winter van 2015 kwam ik in December tot 1875 kilometer tijdens een vakantie in Vietnam, Cambodja en Thailand. En Mei dit jaar is weer een nieuw record. De beste Mei maand ooit en weer een nieuw all-time beste maand. 1929 kilometers werden er gefietst. En dat te bedenken dat ik tussendoor dus gewoon werk en alleen wat christelijke feestdagen en een paar snipperdagen als extra verlof heb. Waar houdt dit op?

Zoals ik al schreef. Waarschijnlijk kan echt niemand dit iets boeien. Maar ik als reken nerd zit toch een beetje met verbazing soms naar deze getallen te kijken

Geen opmerkingen: