zaterdag 5 juli 2008

Koers op Sloten:

Ik rij vandaag koers omdat ik meer snelheid in de benen wil krijgen. Er komen geen berg cyclo meer dit jaar en er kan nog wel worden gereden in de Gran Fondo Thomas Dekker en de Lubberding classic. Daarnaast kunnen er nog tal van criteria worden gereden. Ik vermoed dat het niet veel zal gaan worden vandaag maar dat valt mee. Na 10 km ontstaat er een kopgroep van 8 man. Het peloton laat ze lopen en er wordt niet echt vaart gemaakt. Het gat groeit gestaag. Na 25 km wordt er pas weer vaart gemaakt in het peloton. De kopgroep moet toch ook een keer moe worden en ze lopen ook niet echt meer uit. Ik rij mee in de kop van het peloton. Er wordt niet echt goed rondgereden en af en toe vallen er gaten. De renners die iets voor het peloton rijden houden dan weer de benen stil en het peloton gaat weer ronddraaien. Zo kom je er natuurlijk nooit. vervolgens rijden er een paar renners los bij het peloton die wel blijven doorrijden. Het zijn 7 man en ik zit erbij. We rijden weg bij het peloton en halen de kopgroep bij. Dit gaat echter niet van harte; we moeten er tot de laatste meter voor blijven rijden. De kopgroep telt nu 15 man. Ongeveer 10 man proberen het tempo hoog te houden en 5 man bungelen aan de staart mee. Ik draai mee op kop maar in de laatste ronde kan ik de demarrages niet meer bijhouden. Mijn pols staat al bijna drie kwartier rond de 180. In de laatste 500 meter laat ik de groep lopen; ik ben moe. Resultaat P13; gemiddelde pols 165; 42,3 kmh gemiddeld.

Geen opmerkingen: