maandag 10 juni 2024

Iets ten zuiden van Cuenca

De Spaanse reputatie, alleen maar mooi weer, zon, gort droog en 30 graden, laten het al 2 dagen afweten. Gisteren was het de hele dag bewolkt in de Sierra de Albaracin. Frisjes op 1500 meter, natte wegen, maar gelukkig zelf geen regen gezien. Vandaag is dat anders. Ik zit lager, voor zover dat kan op de Spaanse hoogvlakte. Mijn camping ligt op 850 meter, zo'n beetje het laagste punt van de route vandaag. De was is niet droog geworden gisterenavond, ik was pas laat op de camping en 's nachts regende het. Vandaag overdag soms stralend weer en iets minder vaak een bui. Nu zit ik te wachten bij de toiletten totdat het droog wordt en ik mijn tentje kan opzetten. En ik vraag me af hoe ik hier de haringen de grond in ga meppen. Een hamer heb ik niet bij me, teveel gewicht. Ik heb al wel een steen gevonden. Ook al een spelletje schaak gespeeld op de telefoon om de tijd te doden. Verloren. Het zonnetje gaat nu ook voorzichtig schijnen. Het regent ook nog. Dat het eens droog wordt.

3 opmerkingen:

Marco zei

Je hebt het nederlandse weer meegenomen! Hou vol!

Eelco zei

Had ie het maar meegenomen! ;-)

Marco zei

https://www.telegraaf.nl/nieuws/994316512/regenjas-uit-de-kast-dinsdag-weer-nat-met-kans-op-hagel-en-onweer