zaterdag 28 mei 2022

Barcelona

I'm leaving on a jet plane, don't know when I'll be back again. Just like the song. Met mondkapje uiteraard want ik vlieg met een Spaanse maatschappij. Zonder gaat iedereen dood. Ik moet altijd lachen als ik een officiële grote wieler wedstrijd zie of de conference league finale waarin Feyenoord helaas nipt verloor. Een heel stadium vol enthousiaste supporters en drie officials met een mondkapje die de wereld zullen behoeden voor een nieuwe pandemie. Duizenden supporters op de flanken van de Mortirolo en de ronde miss heeft een mondkapje op. Een kus geven is ook al afgeschaft. Ik stel voor dat ze voortaan twee paspoppen neerzetten.

Goed dat was mijn corona gezeur. Tijd voor vakantie. Fiets vakantie, uiteten vakantie, geen einddatum vakantie. Ik heb vrij genomen, geen retour opgegeven en sarcastisch opgemerkt dat ik nog ruim 10 weken aan snipperdagen heb staan. Ik had een beetje de indruk dat mijn nieuwe Portugese manager dat maar niks vind. Dat zoiets zomaar kan. Ja,... inderdaad, volgens mij cao kan dat. En onze Oostenrijkse opdrachtgever was nog verbaasder. Daar is het niet geoorloofd om überhaupt langer dan twee weken vrij te plannen. Leuk zo'n internationaal bedrijf.


Het begin van mijn vakantie is heel strak omlijnd en secuur georganiseerd. Vliegen naar Barcelona met Vueling, fiets gaat mee als ruim bagage, en ik heb een hotel voor de eerste twee dagen geboekt. Dat is ook direct het einde van het plan. Daarna is alles open. Elke richting is goed. Spanje, Portugal, Andorra, Frankrijk. Allemaal goed. Collega's opzoeken in Zürich. Kan ook. Terug keren naar huis? Dat zal een keer moeten. Of ik neem ontslag. Kan ook.

Ik heb vakantie, ik heb de lange wacht rijen op Schiphol doorstaan, ik zit vast geklemd op stoel 7D in een Boeing 737 en ik heb geen plan. Hey, what can possibly go wrong?

2 opmerkingen:

Marco zei

Lekker op vakantie, enjoy!

Marco zei

Oh ja, ik verwacht natuurlijk wel blogs en plaatjes ;)