zondag 20 juni 2021

Zonder apotheose

Zonder PCR test naar Frankrijk afreizen, nog niet helemaal gevaccineerd en dan ook nog eens zonder noodzakelijke reden. Ik denk dat ik hiermee wel een of meerdere corona regels cq adviezen heb overtreden. Och,.....ik haal al meer dan jaar mensen op het fietspad, zonder de anderhalve maatregel in acht te nemen en goedbedoelde adviezen van voornamelijk financiële gladjakkers, sommigen zeggen adviseurs, heb ik meermaals in de wind geslagen. De koning schudt handen, er zitten 60.000 mensen in een voetbal stadion en op vakantie gaan is een noodzakelijkheid. Om zomaar eens 3 andere waarheden er tegenaan te gooien.

Zo zit ik dus nu naast mijn 4 persoonstent van de Decathlon op een decathlon stoel naast een Decathlon tafeltje. Die drie dingen plus een pannen en potten set van diezelfde Franse sportieve doorschuiver kostte nog geen 200 euro. Een soort budget vakantie want ik ben namelijk een krent, of  iemand die kan rekenen. Een huisje huren had ook gekund, maar helaas mag je daar niet hele huisraad mee naar huis nemen, ook al doet de huurprijs wel vermoeden dat dat onderdeel uitmaakt van het pakket. Zelfs als de kwaliteit van al die kampeer spullen tegenvalt en ik alles daarna in de kliko mik, dan nog ben ik goedkoper uit.

Tijdens deze vakantie kan er maar een ding echt misgaan. Het zou zo maar eens kunnen gebeuren dat de Franse gendarme gaat controleren op die pcr testen. Dat doen ze vooralsnog alleen  super sporadisch, niks om je echt zorgen over te maken. Ik vermoed ook dat ik er een bij een tolpoortje ben tegengekomen, maar ik zag er kennelijk niet zo bijster crimineel uit. En ik had niet eens goed geslapen die dag plus een baard van vier dagen oud. Er zijn nog wat andere dingen die nu kunnen gaan. Het weer hier houdt niet echt over en de tent heeft zijn eerste regenproef goed doorstaan. Een stormproef zou de tweede grote test worden en het volste vertrouwen heb ik niet echt in de standaard meegeleverde haringen. Het wegdek in de Franse Alpen laat te wensen over en een ongelukje zit in een klein hoekje. Straks wordt dit weer een of ander zhs blog.

Maar waar ik voornamelijk op hoop is een super saaie vakantie met fietsen en een beetje wandelen in de bergen om daarna mezelf te laten fêteren met gastronomische hoogstandjes van de lokale cuisine. Plus een glaasje wijn, dat ook


1 opmerking:

Marco zei

Klinkt goed, relax ze!