zaterdag 11 april 2020

horeca supporter

Zoiets heet de lokale economie ondersteunen, of gewoon lekker lui of alleen maar lekker. Het is maar hoe je het noemt. Vandaag doe ik aan afhaal appeltaart met slagroom plus afhaal cappuccino. Allemaal mogelijk gemaakt door een horeca gelegenheid in Wijk bij Duurstede. Binnen zitten is er niet bij maar via een grote tafel is afhaal wel mogelijk. Ik doe vandaag een relaxt tochtje op de dikke banden racer, geen haast, wel honger onderweg en dus mag ik taart. 

Gisterenavond  had ik breng Thai en vandaag zou het wel eens breng Gyros kunnen worden. Wederom een gevalletje makkelijk en lekker. Plus ook eens de lokale economie ondersteunen. Eigenlijk was het de bedoeling dat ik nu de Vietnamese economie een hart onder de riem aan het steken was, maar ik kwam geeneens het land in. Laat staan dat ik de kans krijg om op de lokale voedselmarkt alles te proeven. Daarnaast is mijn vlucht ook geannuleerd. Als alternatief voor de Pho en Ba-mi broodjes heb ik besloten om dan maar de lokale economie van Utrecht en omstreken een beetje vooruit blijven helpen. De kalveren kunnen niet geslacht worden want kennelijk eten we dat beest alleen in restaurants en de patat boeren kunnen kun bintjes niet gesleten krijgen aan diezelfde horeca. Wondere wereld. De visboer schijnt ook te blijven zitten met z'n dure zalmen en tongen en ander exotisch spul. Kopen we blijkbaar ook niet bij de Jumbo. 

Om het echt goed te doen moet ik dus vanavond ergens kalf bestellen met frieten of sliptong. Ik denk dat ik toch voor de gyros ga. Als het goed is, wordt zoiets nog steeds van lam gemaakt en dan klikt me ook als een typisch product in de oren wat doorgaans niet in grote getallen bij de buurtsuper over de toonbank gaat. Zo brengt Corona toch weer wat extra lekkers op tafel. 



Geen opmerkingen: