woensdag 16 maart 2022

Proefkonijn zonder mondkapje

Ze moet roepen van achter haar kassa anders kan ik haar niet horen. Ze staat achter een stuk plexiglas en maant mij om een mondkapje te dragen. Zelf hoeft ze dat blijkbaar niet. Ik ben een van de twee klanten in de zeer grote tank shop van Argos. Zomaar even een paar zoete snacks te scoren kan in Duitsland nog niet zonder een zakdoek voor je gezicht. Duitsers zijn gek.

 

Behalve dat sommige Duitsers gestoord zijn, ben ik dat ook. Ik gehoorzaam aan de wensen van Wahoo. Ooit dacht ik dat gadgets er voor de eigenaren waren. Inmiddels weet ik wel beter. Soms zijn mensen er voor de gadgets, en niet andersom. Ik was er voor mijn Garmin en nu ben ik er voor Wahoo. Ik moet er op wachten, het over de bol aaien, geduld ermee hebben en het met liefde behandelen. Als dank krijg ik geklier en ge-etter terug. Het is net een klein kind. Behalve dat ik er voor het navigatie speelgoed ben, heeft nu ook de firma Wahoo mij voor hun karretjes gespannen. Ik snap nog steeds niet zo goed hoe ik hier ingetuind ben.

 

Ik fiets vandaag een slordige 130 kilometer, een route vanuit Huissen langs Doetinchem, Emmerich, Kleef en een pontje over de Rijn bij Millingen. Dat pontje was overigens een gelukje. Het vaarde eigenlijk helemaal niet vanwege de winterdienstregeling. Maar de kapitein vond het blijkbaar toch te sneu voor die paar fietsers aan de kant om niet te varen. Het alternatief van de brug bij Emmerich of Nijmegen geweest. Dat is 17 km fietsen voor de brug bij Emmerich en 16 naar Nijmegen. Meer dan 30 kilometer tussen beide bruggen en slechts een klein fiets pontje dat niet in de vaart is. Je zal toch maar eens een vriendinnetje aan de andere kant van het water hebben wonen. Dat schiet ook niet op.

 

Ik heb een Wahoo die crasht. Op zwart gaat en na een aantal uur de weg kwijt is. Daar heb ik 280 euro voor betaald en ik wil een oplossing. Zoiets van, hier heeft u een apparaat dat wel werkt. Dat gebeurt echter niet. Ze hadden wel een kluitje voor me in de aanbieding en ze kenden ook nog wel een leuk kastje. Om het euvel opgelost te krijgen, heb ik in al mijn naïeviteit een support ticket aangemaakt bij Wahoo support. Nou ja,…. Eigenlijk was het mijn naïeviteit om naar 12GO te luisteren, de verkoper van het speelgoed. Zij kwamen met dat idee. De support van Wahoo zou namelijk echt support leveren. Wat ben ik toch ook goed gelovig. In de praktijk geeft Wahoo geeft support, maar stellen ze mij vragen en ze geven me opdrachten mee. Ik moet een boel vragen beantwoorden op welke fiets ik rijd, of de app wel of niet verbonden was, op wat voor soort wegen ik fietste en of ik hartslag meter had. Ik dacht nog, waar bemoeien jullie je mee? Als ze nou eens gewoon een werkend device opsturen of zo. Maar het kan nog bonter. Ze hebben mijn Wahoo met extra logging voorzien. En of ik dus even een tochtje kon gaan doen van pak hem beet 120 kilometers. Dan konden zij lekker in hun luie stoel blijven zitten en daarna de logs analyseren.

 

EN IK DOE DIT OOK NOG!!!

 

Mesjogge ben ik gewoon. Daar valt die Duitse cassièrre weer bij in het niet. Wahoo crashte zoals verwacht na drie en een half uur. Ik heb ook na afloop op de send log knop gedrukt. Maar dat log was binnen een vloek en een zucht verstuurd, terwijl Wahoo het had over een groot bestand. Dat loggen zal dus ook wel mislukt zijn. Nu breng ik het speelgoed echt terug naar de winkel, ze kunnen me wat.

 

TIP:

Koop geen Wahoo. Wahoo levert software die nog slechter is dan die van Garmin. En zoiets heet een grove belediging. De software van Garmin was bagger, Wahoo is de super overtreffende trap van troep.

 

Nog een tip:

Koop een landkaart.

1 opmerking: