donderdag 10 januari 2019

Ik blijf hier

Ik blijf hier. Fuck maar een eind omhoog met die vlucht van morgen vroeg. Ik blijf hier. Ik wil niet terug. Ik wil niet terug naar Nederlands winterweer, ik wil geen kou, geen Noord-Westen wind, geen staal grijze luchten, geen gemiezer. Ik hoef die onzin niet. Het is het einde van mijn vakantie en ik geen barst zin om terug te gaan. Het is vooral dat vreselijke weer waar ik het meest tegenop zie. Het is hier overdag 30°C. DERTIG!! En 's nachts koelt het af naar twintig zodat je in een korte broek door de straten van Chiang Mai kunt flaneren op zoek naar iets lekkers. En voor de keuken blijf ik ook hier. Ik eet al vier weken Thais en het verveelt voor geen meter. Ik hoef niet persé echt brood te proeven of een bak yoghurt leeg te eten. Ik hoef ook geen wijn, te warm voor hier en ik ben groot fan van Chang bier. Elke dag een fles van 0,6 liter. In Nederland hebben ze alleen maar van die kleine blikjes.

Ik blijf gewoon. Punt uit. Ik zeg mijn baan op, verkoop mijn huis en ik zoek een Thaise vrouw. Ik ga Thais leren en elke dag pad thai eten. Ik ga elke dag fietsen in een warm zonnetje. Ik ga net zolang trainen totdat ik hier de lokale Strava tijden aan gort heb gereden. Ik zoek een baan als lokale fietsenmaker of IT nerd. Als het maar genoeg schuift om mijn verblijfsvergunning, huis en onkosten mee te vergoeden. Als ik hier blijf, hoef ik nooit meer handschoenen, een warme jas aan of een Siberisch muts op. Nooit meer zwarte pieten discussie en altijd mooi weer.

Ik blijf hier!

2 opmerkingen:

Marco zei

Haha, strak plan! Hier is het koud en het regent. Stuur je nog wel even een kaartje dan?!

Jesse zei

Je kunt hier ook Thais leren, Thais eten maken en een Thaise vrouw vinden heh!
Mooi dat je vakantie zo goed bevallen is!