zondag 20 april 2014

Luxemburg de samenvatting

Afgelopen maandag zat ik op mijn todo lijstje te kijken wat er allemaal nog moest gebeuren die hele twee dagen die die week telde. Een systeem test afronden voor Mcas release 14.2. Ik bekijk het document wat er allemaal al gedaan is en wat nog moet. Gelukkig is het merendeel al af en hoef ik alleen nog maar een programmaatje aan te passen, de pinblokken te controleren en een nieuw testgeval er doorheen te jagen. Als laatste punt op het lijstje zag ik staan, Bloggen. Leuk van die collega's die meelezen en wat te doen willen hebben als ze zelf vrij zijn of op kantoor zitten te werken.

Daarom nog maar even een Luxemburg samenvatting:
- 518 kilometer
- 10370 hoogtemeters
- 8 liter sportdrank
- 11 Snelle Jelles, 3 Belgische wafels, 4 gebakjes en 2 stokbroden. Ontbijt en warme maaltijden niet inbegrepen.
- 367 motoren gespot en 178 cabrios
- 15 wielrenners gezien

Het lijkt erop dat de cabrio het gaat winnen van de motor. Er rijden nog weliswaar meer motoren rond maar het aantal cabrios stijgt rap ten opzichte van andere jaren. En wielrenners zijn in deze regio een minderheid. De meeste koers fanatici zitten in de Waalse Ardennen. Daar zijn de wegen een stuk slechter maar je fietst wel op de heroïsche wegen waar ook Luik Bastenaken Luik overheen gaat. Dat groeiend aantal cabrios snap ik niet helemaal. Ik vermoed dat ik de financiële berichtgeving de laatste tijd een beetje verkeerd geïnterpreteerd heb. Het schijnt dat het wat beter gaat met de huizenmarkt en dat er wat meer consumenten vertrouwen is. Maar ik zie daar geen verklaring voor in waarom ik zoveel dure cabrios ben tegengekomen. Het waren geen oude Mazda mx5's die ik zag rijden. Heel veel Porsches, een paar Astons Martins, Jaguars en BMW M3's. En ook nog een partij opgefokt onkruid. Zeg maat de 15 jaar oude gepimpte Golfjes en Kadettjes. Die laatste categorie waren eigenlijk de enigen die niet konden rijden. Alle dure nieuwe achterwiel aangedreven open raceauto's hielden zich keurig netjes aan de maximum snelheden. En ik heb geen enkele motorrijder zich als een malloot zien gedragen. Waarschijnlijk is dat gewoon te duur want de politie controleert hier best veel. Of de echte malloten hebben zich inmiddels al te pletter gereden en kijken nu vanuit een rolstoel naar de moto gp wedstrijden.

Geen opmerkingen: